maandag 1 juni 2015

Noe bin ik d'r an

In een vorig leven kwam ik nog weleens in Luttenberg, de uitvalsbasis van Damaged Brain, toen de bekendste rockband uit de regio. Ze repeteerden in de loods bij hun manager Jo Oortwijn waar ik op een zondag onverwacht op de stoep stond om de cd te kopen. Want bij de VPRO had ik de clip van Backstreet girl gezien en ik dacht dat is een lekker bandje. Ik heb Damaged Brain ontelbare keren zien optreden en dat was vaak geweldig en feest na afloop. Maar zoals wel vaker, na een paar jaar was de sjeu eraf en de band ging uit elkaar. Bassist Arjan Pronk zat daarna nog even in The Prodigal Sons van Erwin Nijhoff, kwam vervolgens terecht in 16 Down en daarna in The Horse Compagny. Maar die band bestaat ook al niet meer. Ik vroeg me weleens af: wat zou er toch van zanger Thomas Tijs geworden zijn? Zojuist vond ik een clipje: Noe bin ik d'r an. Nog steeds een prachtige stem.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten