donderdag 22 mei 2014

Axmed Shariif Killer

Ik geef de laatste tijd veel poëzieworkshops in het kader van de Alfabetisering. Het is erg leuk om te doen en je komt mensen tegen uit allerlei landen zoals Afghanistan, China, Eritrea, Thailand, Vietnam, Somalië. Het thema voor de poëziewedstrijd is muziek. We vroegen de cursisten gisteren om ook wat van hun favoriete muziek te laten horen. Tot onze verrassing koos het meisje uit Eritrea voor een nummer van Marco Borsato en zijn dochter. Een jongen uit een Arabisch land (heb niet gevraagd waar hij vandaan kwam) koos voor een Nederlandstalig nummer van Djeff. Nooit van gehoord maar het klonk goed. Aan het einde van de les kwam ik in gesprek met een jongen uit Somalië. Hij liet me twee bekende liedjes uit zijn land horen. Als ik het goed heb was er in de jaren zeventig ook een soort flower power beweging in Somalië. Eén liedje vond ik prachtig, het is van Axmed shariif Killer. Misschien dat iemand mij iets meer over hem kan vertellen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten