donderdag 26 september 2013

Sparreboom met Oceaankorrels

Twee weken geleden een top optreden van Pauline Sparreboom in Schouwerzijl en dan nu de presentatie in Stad van 'Oceaankorrels'. Intrigerende titel. En dan ineens bedenk ik dit: 'Korreltjie korreltjie sand', bekend gedicht van Ingrid Jonker. Op de foto, gemaakt door Reyer Boxem van de kersverse RUG-dichter, doet Pauline sterk denken aan Ingrid Jonker. 'Oceaankorrels', het is niet te geloven. Maar goed: Vrijdagmiddag 27 september (vanaf ongeveer 16.30 uur) wordt de bundel ten doop gehouden in Boekhandel Van Der Velde Groningen. Met Pauline treden ook op:

Joost Oomen
Serge van Duijnhoven
Rense Sinkgraven

Muziek is er van Michael Roman, Jan Ruerd Oosterhaven en Yoeri Rommens. Dr. T.E. Lijster zal een inleiding op Paulines poëzie verzorgen. Hanneke Boonstra van de UK is presentator.

En natuurlijk is er genoeg te drinken en te eten (zegt Pauline). 



 
Elektrameisjes

Hier droomde ik dus van
een lege stoel te zijn
waar iedereen in sterven kan

ik, zes en op schoot
hoor mijn vader nog zeggen
laat me één klein teentje of ach
een oortje dan

zo zoek ik nog steeds een man
die durft te eten, en dat wat hij proeft
het zijne wordt

hier droomde ik dus van
verenigbaar te zijn
een woordje dat naar adem hapt

Pauline Sparreboom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten